Hlavné zmeny pri evidencií vozidiel

Obdobným spôsobom sa upravujú aj ustanovenia o zmenách v evidencii vozidiel prostredníctvom elektronickej služby. Na základe uvedeného Vás in­formujeme o postupe pri evidovaní vo­zidiel s nasledovnými najdôležitejšími zmenami:

Tri formy súhlasu kupujúceho:

1.Kupujúci osobne na ODI predloží papierovú formu notársky overeného súhlasu so zápisom vozidla na svoju osobu alebo,

2.cez novú elektronickú službu si ku­pujúci bude môcť elektronickou for­mou odsúhlasiť, že vozidlo môže byť naňho prepísané. Tento súhlas bude podpísaný ZEPom a prenesie sa aj do CESPu. Pracovník ODI si ho v CESPe overí a poznačí číslo splnomocnenia do žiadosti,

3.alebo o zmenu držby požiada pro­stredníctvom eGOV podania, ktorého súčasťou bude písomné plnomocen­stvo s osvedčeným podpisom osoby, na ktorú sa držba vozidla previedla alebo dokladu o nadobudnutí vlastníc­keho práva k vozidlu s osvedčeným podpisom osoby, na ktorú sa držba vozidla previedla (pri autobazároch aj súhlas predávajúceho s osvedčeným podpisom).

Súhlas s osvedčeným podpisom sa nevyžaduje, ak:

1.držiteľ vozidla a osoba, na ktorú sa držby vozidla previedla sú osobne prí­tomní na ODI,

2.ak sa vozidlo prevádza na osobu blíz­ku držiteľovi vozidla „blízkou osobou na účely tohto nariadenia je príbuzný v priamom rade, ktorý je evidovaný v registri obyvateľov; ide o rodiča, pra­rodiča, potomka, súrodenca, manžela alebo manželku žiadateľa“,

3.ak osoba, na ktorú sa držba vozidla previedla, zaslala orgánu Policajného zboru plnomocenstvo prostredníctvom elektronickej služby zavedenej na ten­to účel (do žiadosti o zapísanie vozidla alebo do žiadosti o zmenu odborný referent vyznačí identifikátor takéhoto splnomocnenia z CESPU).

Prerušenie konania pri podaných žiadostiach:

-Ak držiteľ/vlastník vozidla požiada v 30-dňovej lehote o evidenčný úkon, no nebudú predložené všetky podkla­dy (napr. dodatočne podá žiadosť o ná­hradné VIN, vyžiada duplikát výrob­ného štítku s VIN číslom od zástupcu výrobcu vozidiel a pod.), je potrebné kliknúť v IS EVO prerušenie činnosti a vydať rozhodnutie o prerušení konania podľa správneho poriadku.

-Po splnení stanovených podmienok, orgán Policajného zboru už v prípade prerušenia konania nevyžaduje predlo­ženie odborného posudku o kontrole originality vozidla, a to ani po uplynu­tí 30 dní odo dňa vykonania prevodu držby vozidla na inú osobu (systém to bude kontrolovať).

Zrušenie odhlášky na nového drži­teľa/vlastníka:

-Mení sa možnosť zrušenia odhlášky, kedy o zrušenie avíza prevodu držby bude môcť požiadať pôvodný držiteľ/vlastník (ak napr. nový nezaplatí za vo­zidlo), ako aj nový držiteľ/vlastník (pre skryté vady na vozidle) – vtedy nežia­dame súhlas s osvedčeným podpisom druhej strany.

-Vozidlo sa po zrušení avíza prevodu držby môže naspäť prihlásiť iba na pôvodného držiteľa/vlastníka, t.j. nie je možné použiť zaužívanú „zmenu odhlášky“. V prípade potreby je takýto úkon nutné vykonať dvojkrokovo, čiže evidenčne vozidlo vrátiť pôvodnému držiteľovi/vlastníkovi a následne vy­konať nové avízo prevodu držby vozi­dla so všetkými náležitosťami.

Umožnený vývoz vozidla ak sú DOV A TEČ zadržané :

-pri zadržanom osvedčení o evidencii časť I, časť II alebo tabuľke s EČ z dôvodu nespôsobilosti vozidla alebo technickej nespôsobilosti vozidla na cestnú premávku alebo nepreukázania podrobenia sa v ustanovenej lehote TK alebo EK, orgán Policajného zboru na základe žiadosti držiteľa vozidla alebo vlastníka vozidla, vykoná odhlásenie vozidla do cudziny, pričom tabuľku zvláštnym evidenčným číslom obsa­hujúcim písmeno V nevydáva,

-tento postup neplatí, ak orgán Poli­cajného zboru už oznámil okresnému úradu zadržanie osvedčenia o eviden­cii časť I, časť II alebo tabuľky s evi­denčným číslom.

Historické vozidlá:

-Pri historických vozidlách už nie je nutné predkladať ani zakladať do spisu vozidla fotokópiu protokolu o vykona­ní testovania historického vozidla,

-platnosť historických TEČ na nebude obmedzovať, obmedzí sa iba platnosť vydaných dokladov podľa platnosti preukazu historického vozidla,

-pri ZEČ s písmenom H a S je možné ZEČ objednať aj v inom rozmere (52 cm x 11 cm, 34 cm x 20 cm a 14,5 cm x 11 cm), kedy sa ale pôvodné ZEČ vra­cajú na sklad pre ďalšie použitie.

Ostatné zmeny:

-pobočky (organizačné zložky) spoloč­ností nemusia byť evidované iba v OR SR, ale je potrebné brať do úvahy aj iný register napr. Živnostenský register

-COC – pri elektronickom prihlasova­ní sa COC nebude vyžadovať

-Pri avíze prevodu držby sa bude odo­berať OE I na pôvodnom ODI, t.j. na novom ODI sa OE I nebude vyžado­vať.

-Okrem spracovateľa starých vozidiel môže staré vozidlá spracovávať aj oso­ba vykonávajúca zber starých vozidiel zoznam viď. stránka MŽP http://www.minzp.sk/oblasti/odpady-obaly/stare­-vozidla/registre/.

-Pri vyradení fyzicky neexistujúceho vozidla z evidencie vozidiel sa na­miesto potvrdenia OÚŽP vyžaduje „rozhodnutie orgánu štátnej správy od­padového hospodárstva o neexistencii vozidla“

-Pri ukončení dočasného vyradenia, pri ktorom občan do 15 dní nepožia­dal buď o predĺženie alebo ukončenie dočasného vyradenia, ide o všeobecný priestupok, ktorý treba riešiť podľa osobitného predpisu

-Ak bol doklad o schválení spájacieho zariadenia vydaný v cudzine, odborný referent nevyžaduje od držiteľa/vlast­níka vozidla osvedčený preklad tohto dokladu.

Správne poplatky:

-pri platbe inej ako z platobného kios­ku, resp. náhradným kolkom z pošty preferujeme platbu cez vystavený pla­tobný predpis z MSP (minimalizuje sa nutnosť dohľadávať platby).

-ak žiadateľ preukázateľne zaplatil za ev. úkon iným spôsobom v prospech účtu: SK03 6500 0014 0900 2054 5796 (1409-020545796/6500) bez vy­staveného platobného predpisu z MSP, je potrebné platbu preveriť na strán­ke ODE, ak sa tam nenájde ani do 7 dní od ev. úkonu, bude treba písomne alebo mailom osloviť Slovenskú poš­tu a.s., za účelom spárovania platby.

email: reklamacie.sspdrs@slpo­sta.sk.

Adresa:

Slovenská pošta, a. s.

Partizánska cesta 9

975 99 Banská Bystrica 1

Ak pošta odpíše, že platbu neeviduje, až následne sa píše výzva občanovi na zaplatenie SP a ak aj tak poplatok nezaplatí, tak sa vec rieši cez vnútorný odbor KR PZ.

plk. JUDr. Jaroslav Suvák,

riaditeľ .OR PZ vo Svídníku


Autor: redakcia

Tento članok bol vytačený z portálu Týždenníka Dukla, Centrálna 812/11, 089 01 Svidník, tel/fax: +421 54 7881741, mob 24hod: +421 911 665 600, redakcia@e-dukla.sk, www.e-dukla.sk