Svidnícka nemocnica je v poslednej tridsiatke

 Všeobecná zdravotná poisťovňa zverejnila výsledky prieskumu hodnotenia nemocníc. V rebríčku kvality sa ocitla svidnícka nemocnica na 77. mieste.

Hodnotenie slovenských nemocníc pacientmi, ktoré zverejnili na internete, vyvolalo širokú vlnu diskusií. Nemocnicu armádneho generála L. Svobodu, ktorá v rebríčku skončila medzi poslednými 30 na Slovensku, si mnohí chvália a z ankety si nič nerobia. Iní však majú isté výhrady a teda občas i hania. Každý má však iné skúsenosti s lekárskymi vyšetreniami či prehliadkami. „S väčšinou oddelení mám dobré skúsenosti,“ tvrdí Svidníčanka Alena a Michal K. ju dopĺňa, že vo Svidníku je spomedzi lekárov aj viacero šikovných odborníkov. Svedčí o tom aj ďalšie hodnotenie, ktoré je pre Svidník pozitívne. Zdravotnícke noviny v spolupráci s Hospodárskymi pripravili 2. ročník projektu TOP Lekári na Slovensku. Najviac hlasov spomedzi gastroenterológov mal rodený Svidníčan Marcel Cina, ktorý pôsobil istý čas aj v meste. Nomináciu v kategórii z oblasti Alergológie a imunológie mal aj primár detského oddelenia Viliam Revický. Na Slovensku hlasovalo okolo 3-tisíc ľudí, Svidník má takmer 50 percent. O stanovisko ohľadom výsledkov hodnotenia svidníckej nemocnice sme požiadali prevádzkovateľa nemocnice Svet zdravia.

V MINULOM ROKU VYŠETRILI SKORO 80-TISÍC ĽUDÍ

 „Naša spoločnosť prevzala svidnícku nemocnicu na prelome rokov  2011 a 2012 v nie práve najlepšej kondícii. Rok 2012, ktorého sa dané hodnotenie týka, bol rokom revitalizácie, obnovy medicínskej oblasti a ekonomického zastabilizovania,“ potvrdila PR manažérka Zuzana Gajdošiková. Proces zlepšovania kvality zdravotnej starostlivosti a prostredia jednotlivých nemocníc je podľa nej „behom na dlhú trať“. „Nevyhnutným predpokladom dosiahnutia tohto cieľa je hospodárenie jednotlivých nemocníc s kladným hospodárskym výsledkom.“ Pacientov kladú na prvé miesto. „Pacient je pre nás na prvom mieste a jeho názor je pre nás dôležitý. S týmto vedomím sme v lete interne nastavili zisťovanie spokojnosti kvality formou dotazníkov, ktoré pravidelne vyhodnocujeme.“ Vo svidníckej nemocnici za rok 2012 ambulantne vyšetrili vyše 78-tisíc pacientov. „Preto je potrebné zvážiť, či 2 828 dotazníkov na 81 nemocníc, čo v priemere vychádza 35 dotazníkov na jednu nemocnicu, má dostatočnú výpovednú hodnotu. Po podrobnej analýze indikátorov sme ďalej zistili, že do hodnotenia nemocnice boli zahrnuté aj stomatologické ambulancie, ktoré sú privátne.“ Nič to však podľa nej nemení na fakte, že situácia v nemocnici ich trápi. „Preto sa  ju snažíme riešiť. Veríme, že prijaté opatrenia nám pomôžu v identifikovaní  oblastí s potrebným potenciálom pre zlepšenie a ich skvalitnenie časom ocení aj samotný pacient,“ dodáva Z. Gajdošiková. 

Autor: mc
Vytlačiť článokVytlačiť článok
Komentáre
Nenašli sa žiadne komentáre.